Čím skôr sa s písaním začne, tým lepšie.
Prípadové štúdie zo škôl – ako to robia ostatní učitelia?
Nevymýšľajte koleso. Inšpirujte sa tým, ako úspešne zapájajú Písanie Hravo do výučby iní učitelia.
Dokážu nadchnúť žiakov, vyčleniť si rozumný čas v hodine napriek plným osnovám, ľahko kontrolovať výsledky žiakov a previazať písanie všetkými desiatimi s výučbou aj mimo informatiky.
„Písanie Hravo sa u nás pochytilo viac, než som čakal.“

2 triedy po 15 žiakoch, 1 trieda diaľkového štúdia

Žiaci trénujú predovšetkým vo vyučovaní. Akonáhle natrénujú určitý úsek, opisujú text na známky. Sú hodnotení ako za rýchlosť, tak aj za presnosť. Už som zaznamenal aj prípad, keď jedna zo žiačok úspešne ukončila Písanie Hravo certifikátom získaným doma.
Každému žiakovi vyhovuje iný typ hier. Niekto rád opisuje obyčajný text, iný radšej strieľa písmenká alebo chytá rybičky. Obľúbenosť jednotlivých hier u žiakov je zriedkavo vyrovnaná.
Celkovo žiakom príde program veľmi zábavný. Páči sa mi, ako to niektorí z nich berú vážne a rozčuľujú sa, keď sa im o fúz nepovedie dostať sa do ďalšieho kola. Herná rozšírenie po konci základného kurzu je navyše veľmi inovatívne a hravé. Už vidím našich žiakov, až sa dostanú do fázy s certifikátom, ako budú súťažiť o to, kto odpíše čo najviac slov s minimálnou stratou na životoch, ako budú trénovať a triumfovať sa.
„Žiaci sa učia praktickú zručnosť pre skutočný život.“

2 triedy v 9. ročníku

„Mojich žiakov písanie bavilo a rýchlo sa to naučili.“

voliteľný krúžok, 15 žiakov

„Žiaci sa snažia získať plný počet hviezd.“
1 trieda v rámci predmetu písomná elektronická komunikácia

„Kedykoľvek som zavolal, vždy sa mi dostalo rýchlej pomoci.“

Gymnázium, 150 vyučovaných žiakov

„Všetky moje pripomienky boli rýchlo vybavené.“


Školy, ktoré nás tiež využívajú
